Postavka poslovnih ciljeva (KPI)

Postupak kojim rukovodilac i zaposleni dogovaraju skup merljivih rezultata na početku godine, koji bi trebali da budu postignuti tokom godine.

Način uspostavljanja procesa u kompaniji

I način

  • Upoznavanje menadžmenta sa metodologijom postavljanja ciljeva
  • Postavka ciljeva na nivou kompanije/ sektora/ tima
  • Obuka linijskih menadžera za definisanje različitih vrsta ciljeva  za svakog zaposlenog
  • Ugovaranje  ciljeva sa zaposlenima : vreme realizacije, težina cilja,kriterijum ostvarenja
  • Popunjavanje formulara/ praćenje realizacije/ korekcija ciljeva

II način

  • Definisanje finansijskih i nefinansijskih pokazatelja na nivou kompanije
  • Upoznavanje menadžmenta sa metodologijom postavke KPI
  • Definisanje pokazatelja- KPI – za svako radno mesto
  • Definisanje plana ostvarenja za sve KPI u tekućoj godini (min, target i maximum)
  • Obuka menadžera za tumačenje KPI/ popunjavanje formulara/praćenje realizacije/ korekcije

Cilj procesa

  • Usmeravanje svih organizacionih celina i zaposlenih ka jasno definisanim ciljevima
  • Merenje rada i stepena napretka u poslovanju (na nivou organizacionih celina i pojedinaca)
  • Osnova za postavljanje stimulativnog sistema nagrađivanja koje se zasniva na jasnim kriterijumima