Postupak kojim rukovodilac i zaposleni dogovaraju skup merljivih rezultata na početku godine, koji bi trebali da budu postignuti tokom godine.
Način uspostavljanja procesa u kompaniji
I način
- Upoznavanje menadžmenta sa metodologijom postavljanja ciljeva
- Postavka ciljeva na nivou kompanije / sektora / tima
- Obuka linijskih menadžera za definisanje različitih vrsta ciljeva za svakog zaposlenog
- Ugovaranje ciljeva sa zaposlenima: vreme realizacije, težina cilja, kriterijum ostvarenja
- Popunjavanje formulara / praćenje realizacije / korekcija ciljeva
II način
- Definisanje finansijskih i nefinansijskih pokazatelja na nivou kompanije
- Upoznavanje menadžmenta sa metodologijom postavke KPI
- Definisanje pokazatelja – KPI – za svako radno mesto
- Definisanje plana ostvarenja za sve KPI u tekućoj godini (min, target i maximum)
- Obuka menadžera za tumačenje KPI / popunjavanje formulara / praćenje realizacije / korekcije
Cilj procesa
- Usmeravanje svih organizacionih celina i zaposlenih ka jasno definisanim ciljevima
- Merenje rada i stepena napretka u poslovanju na nivou organizacionih celina kao i pojedinaca
- Osnova za postavljanje stimulativnog sistema nagrađivanja koje se zasniva na jasnim kriterijumima